vrijdag 27 mei 2016

Ein-de-lijk

Eindelijk lukte het me om "Zaak: De Zutter" te gaan zien. 


Zaak:De Zutter is een film over onze regionale geschiedenis en meteen dubbele reden om ons naar de bioscoop te begeven: de materie boeit (me) uiteraard én dergelijke projecten verdienen onze blijken van interesse via bioscoopbezoek. 



Film Zaak de Zutter
Foto Willy Planckaert
Ik was benieuwd naar de historische context, de huidige kijk op de feiten, de al dan niet herkenbare filmlocaties, de acteerprestaties van de de cast... ik werd echter meteen in het verhaal meegenomen en vergat vaak mijn voorgenomen zoektocht: ik genoot van een boeiend - waargebeurd! - filmverhaal (een verrassende 2 uur lang). 



In de eerdere 'Bossen van Vlaanderen' kregen we al bepaalde verhaallijnen over een reeks - met elkaar verband houdende - moorden in Beernem te zien.  De huidige verfilming zoemt in op 1 specifieke zaak (zoals de titel wel laat vermoeden) maar is vooral uniek want gebaseerd op de feiten na inzage in de dossiers. 
Extra'tje voor mede-Maldegemnaren: de steun van Victor De Lille - via zijn weekblad 't Getrouwe Maldeghem - aan de familie van het slachtoffer 

Nog tot eind mei te zien zowel in Kinepolis Brugge, Gent, Oostende en Kortrijk als in kleinere bioscopen als Aalter, Lichtervelde, De Haan en Roeselare. 

NB: raadpleeg zeker eens het programma van je bioscoop, wegens bijzondere interesse wordt de film alvast langer getoond... 


Maak er ein-de-lijk toch even tijd voor, als dit niet al gebeurde 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten