vrijdag 26 juni 2015

Afstuderen ... een begin van een volgend hoofdstuk

(foto 'De Meetjeslander')

Deze maand een jaar geleden studeerde ik, samen met mijn collega's, af ... als "2de lichting gids Meetjesland"! 

Een avontuur, onverwachts werkelijk ingerold en zeer intens beleefd . 
Mijn persoonlijke interesse sterk kunnen verdiepen,  kennis bijschaven (en zelfs heel wat studeren!), nieuwe mensen leren kennen, een nieuw vak leren kennen... Een gids wist me altijd te boeien, maar er zelf ééntje worden was een ver-van-mijn-bed show, tot ik tijdens de eerste module praktijklessen de smaak te pakken kreeg: Mensen op stap én in een verhaal meenemen. 

De groep iets meegeven over een al dan niet verborgen geschiedenis, cultuur of gebeurtenis tijdens een aangename wandeling is steeds zoeken naar een evenwicht, maar wat is dat balanceren net iedere keer een unieke kennismaking met een gezelschap.

De plaatselijke pers maakte vorig jaar verslag van deze 'nieuwe lichting gidsen', via de link kan je het nog even lezen, 1 aanvulling echter: de gidsvereniging gelinkt in het artikel is NIET deze waar ikzelf kan worden gecontacteerd. 
Mijn contactgegevens vind je gewoon hier, op mijn eigenste blog 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten